vrijdag 24 juni 2011

Verdict

Zoals verwacht kreeg Wim Minnaert levenslang.
Normaliter schrijf ik niet in detail over een moord, ik heb Wim gekend.
Op een bepaald moment wilde hij zelf geholpen worden, hij wist dat hij niet in staat was zijn agressie te beheersen.
Het heeft niet mogen zijn, integendeel hij maakte een blitzcarrière in het gevangeniswezen.
Eén directeur heb ik ooit horen zeggen: moest het van mij afhangen kreeg je onmiddellijk je C4.
Het systeem, steeds weer het systeem.
Wim dacht boven de wet te staan. Hoop dat de familie van de door hem vermoorde jonge vrouw nu de draad kan oppakken.
Recht is geschied. Wat mij betreft hoeft al die commentaar van ex collegae niet, niemand zou beter moeten weten dan zij dat het Hof oordeelt, niet nodig na te trappen.

De openbare aanklager riep Minnaert ook op om uit te kijken met zijn vriendschap met Hans Van Themsche, die ook in de gevangenis van Oudenaarde zit opgesloten en daar zelfs misdienaar is. "Van Themsche is een psychopaat. Ik geef u de raad om niet om te gaan met psychopaten om uw leven te beteren." Was dit nodig? Is het relevant?



Geen opmerkingen: