maandag 9 augustus 2010

De schat




Heerlijk twee weken
samen met mijn zoon
zeldzaam, ergo kostbaar
waarom zitten er amper 10
minuten in een uur
zie hem openbloeien
hoor zijn lach
mijn hart maakt een sprongetje
als ik zijn hand in de mijne
voel glijden, warm, vertrouwd

Samen op schattenjacht
met glinsterende ogen vroeg hij
diamanten, robijnen, smaragden
samen de heuvels op
smalle paadjes, rotsen, struiken
bezweet, moe, voldaan
ik heb de schat gevonden papa
onzichtbaar, een echte schat
vriendschap, nu weet ik
jij bent mijn allerbeste vriend.



Opgedragen aan Geert en Sander Vandamme
suzanita | 9 augustus 2010

9 opmerkingen:

Odette zei

Gewoon een echte levensles Suzanne!
Wat is het leven mooi! Vriendschap is de mooiste schat die een mens ervaart....

J. K. (Forest) zei

Eenvoudiger dan we gewoon zijn, eens iets anders. :-)

Geert Vandamme zei

Lief van jou Suzanne. Sander & Geert

Linda zei

Ik wil ook een gedichtje.

Anoniem zei

Idd, als je dit leest ben je weer bij de les, het leven is mooi, het kan zo mooi zijn. Vriendschap, de liefde van een kind, zijn verwondering, zijn nieuwschierigheid, mee door zijn of haar oogjes kijken...dat is pas leven!Ik denk dat vrijheid is 'als volwassene kunnen kijken door kinderogen', gratis blij zijn en nog zoveel meer dat met geen woorden te beschrijven is. Marleen

Suzanne zei

kaatje krimpkous 10-08-10 07:02
moet er niet aan denken, twee weken met het moederdier. alles wat ze ken is schuimbekke en me voor rotte vis uitmaken. dat houdt geen paard vol, nog geen uur! verders zijn we mekaar wel toegenegen hoor, al is het dan niet modelmatig. las je gedich, en wens jullie een fijne tijd.

Suzanne zei

Maaike Maris 10-08-10 20:42
Henk is weg. Net als Wim, Cor, Jan, Ger ende Arno. Gelieve niet in te spuwen, piloteren of anderszins de rivier in verwarring te brengen.

Nou, als dat geen poezie is, dan stop ik ermee.

Suzanne zei

@Kaatje: het gaat over een vader/zoon relatie.

@Maaike: ik begrijp geen snars van je reactie.

E.R. zei

Heel veel poëtisch talent,zoals ik je reeds zei. Heel veel tirme. De inhoud is uiteraard wat sentimenteel, maar blijkbaar een gelegenheidsgedicht voor bepaalde mensen. Dan hoort dat wel. Maar als dichter kan je ruimer, denk ik.