donderdag 16 juli 2009

Komkommertijd !?


De 22-jarige Amitjo Kajla heeft het hoofd van de jeugdgevangenis van Brinsford, in de buurt van Wolverhampton in de Engelse Midlands, voor de rechter gedaagd omdat ze er als cipier continu lastig gevallen werd wegens "te sexy".
Knap meisje maar in de Belgische gevangenissen werken jonge vrouwen waar ze niet aan kan tippen!
Volgens Kajla kreeg ze steeds opmerkingen omdat ze te veel make up droeg en haar uniform afweek van het standaardmodel.
Geen enkel uniform mag afwijken van het standaadmodel.
Ook werd er met haar gespot omdat ze een handtas droeg en kreeg ze verschillende waarschuwingen als zou ze te vriendelijk omgaan met de -uitsluitend mannelijke- gedetineerden.
Droeg ze die handtas op het werk?!
Kajla zag geen andere uitweg dan ontslag te nemen. "Ik voel me opgejaagd en vernederd", aldus Kajla. "Slapen deed ik nog amper en ik ben veel gewicht verloren."
Te vriendelijk "Miss, you look sexy" en "Ik zou je graag eens alleen in mijn cel ontvangen", waren opmerkingen die Kajla naar het hoofd kreeg van de gevangenen en waarvoor haar collega's haar waarschuwden.
Als ze daar niet tegen kan hoort ze zeker niet thuis in een mannengevangenis, vooral dan nog in een jeugdgevangenis.
Die vonden ook dat ze veel te vriendelijk omging met de jongeren.
Kajla claimt voor het gerecht in Birmingham een compensatie.
Daar komt de aap uit de mouw!
Ze stelt zelf ontslagen te zijn in april van vorig jaar, nadat ze er tien maanden werkte en daarvoor zonder problemen in de gevangenis van Shrewsbury gefunctioneerd had. (odbs)
Het is een bonus komplimentjes te krijgen van de mannen, je moet er natuurlijk kunnen mee omgaan en er niet op ingaan!(S)

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een troelala.

Bertje.