zaterdag 14 februari 2009

Valentijn


Valentijn... dag van geliefden, van vriendschap, maak er een mooie dag van.

Even een korte anecdote, jaren geleden op Valentijn hoorde ik en gedetineerde zeggen tegen een andere gedetineerde: ik heb een bos rozen besteld en die worden straks geleverd bij mijn vrouwtje. Wat heb jij besteld? Een pot chrysanten?
Ik direct alert want de aangesprokene zat voor moord op zijn vrouw, gelukkig kon er een grimlachje vanaf.
Ik heb de andere dan eens goed de les gespeld maar die vond dat je moest kunnen lachen, hij stond trouwens bekend als de clown van de sectie.
Nu jaren later is het eerste waar ik aan denk op Valentijn dit korte gesprek.

Gezien de gevangenis een eigen tamtam bezit werd er die dag nog veel gelachen met 'het grapje', het werd prima gevonden, ja de humor binnensmuren is zwart gekleurd.

Geen opmerkingen: