vrijdag 20 februari 2009

Chocolade

Het kan vreemd klinken doch toen ik deze 'pub' bekeek moest ik denken aan chocolade...

Nu en dan kregen onze kostgangers een paar chocolade repen bij hun avondboterham.
Zolang het niet overdreven tijd in beslag nam mochten ze "kiezen' uit het assortiment.
Mijn collega komt bij een cel waar een zwarte zat, met een uitgestreken gezicht vroeg hij: "voor jou zeker witte chocolade zodat je niet in je vingers bijt".
Na de bedeling meldden we ons in de bureau, de KC las de collega de levieten. Die bleef daar sowieso stoïcijns onder. Opeens draait hij zich naar mij: " en jij, jij staat er bij te lachen".
Ik: "sorry, maar ik vond het een goeien."
Natuurlijk schoten we prompt in de lach, ook de collega's van andere secties die kwamen kijken wie er en waarvoor op zijn donder kreeg.
Omdat een gevangenis een interne tamtam heeft werd er die avond in vele cellen hartelijk gelachen, net kleine jongentjes vol bewondering dat J. dit durfde en S. natuurlijk niet ver uit de buurt was als er 'dom' gedaan werd.
En zo denk ik ook even aan hen als ik chocolade eet.

De mooiste herinneringen blijven me bij.

Geen opmerkingen: